Life must go on...

Hi. 

Life? What's means of life? Life is call kehidupan. Banyak dugaan, rintangan dan cabaran yang perlu kita tempuh. Mungkin dalam kehidupan kita mesti memerlukan "kebebasan" "duit" dan lain lain. Kalau korang semua takdapat benda ni semua. Korang jangan sedih. Kerana one day korang mesti akan dapat apa yang korang impikan selama ni. Korang nak bebas, Korang nak enjoy sampai pagi buta pun tak kisah. Berubah akan terikut dalam usia korang. Kalau aku, 13. Tahun depan 14. Pejam celik pejam celik, Lama lama korang akan membesar jugak. Kehidupan ni korang harus banyak bersabar, Kerana bersabar itu ialah separuh daripada iman. Jangan pulak bila korang dah dapat bebas, Ada kawan lupa family. Kalau parents korang takbagi duit korang nak keluar or halang. Korang jangan bersikap kurang ajar. Sebab syurga di telapak kaki mereka :) Aku bukan nak backup or nasihat. But ini semua pernah terjadi dekat aku, Terpaksa pindah kl sebab ada reason. Takboleh freedom sebab ada reason. Kena marah sebab ada reason, And apa yang kita semua ni buat ada reason nya. Buat jangan ikut ego diri korang, Berfikir sebelum buat sesuatu. That's is most important untuk kita ingat.. Kehidupan, Well. All peoples kena harungi. So just watlek watpeace like trend remaja sekarang cakap. Kalau korang kena bash. Kena caci, Kena bahan, Kutuk. Korang kena fikir dengan matured. Korang jangan berfikiran macam budak budak. Haha, Korang dah besar. Lama kelamaan korang akan mendirikan rumahtangga, Even kita masih kecil and masih belum 18 above. Jangan fikir korang masih di zaman kebudakan. Korang sebenarnya dah besar, Cuma korang tak berfikiran positive. So, Here i just wanna say please be matured sebab kalau korang nak mengbebaskan diri korang, Parents korang selama ni kongkong or wtv. Korang try berfikiran matured, Lembutkan hati parents korang. Not like me, Haha. My mum divorced with my father start i'm 2 years old. Lama kan? Membesar dengan nenek and datuk. Dorang yang jaga aku. Besarkan aku, Didik aku. And now, Aku stay dengan mama aku kerana aku terpaksa mengikut mama aku pindah ke kl. Aku pun berat hati sebab nak tinggalkan nenek aku di kampung masa dulu, Kerana aku rasa kasih sayang hilang aku apabila duduk kl lesap tanpa mereka. Lama kelamaan mama aku telah mengubah everything. Thanks mum :') Banyak dugaan aku kena tempuh. Tetapi aku harus bersabar.. Thanks to my sister sebab banyak nasihatkan. 

`Moral : "Life must go on, God always by your side."
Thankyou..